dinsdag 7 juli 2015

Koninklijke Akademie Den Haag

José Krijnen

Samen met vriend Hugo naar het eindexamenwerk van de Akademie voor Beeldende Kunsten in Den Haag. Omdat er veel verschillende afdelingen zijn, is het werk heel divers. Maar wat mij toch weer het meest beviel waren de schilders en de tekenaars. Voor mij sprong José Krijnen er absoluut uit. Het gebruik van dessins en motieven in haar schilderijen spreekt mij natuurlijk extra aan!
Ook de tekeningen van Romy Muijrers vond ik bijzonder. Zwart-wit tekeningen met soms 3D elementen erin. Heel leuk dat dat ook kan/mag in het digitale tijdperk. 
Verder waren de schilderijen van Dawn-Marie Mak en van Els den Baars mooi, maar minder origineel. De modeafdeling vond ik niet geweldig, architectuur werd ik ook niet erg opgewonden van en fotografie heb ik nauwelijks gezien (waarschijnlijk mijn fout). 
Wel de moeite: Roos Groothuizen in de hal met haar journalistieke Google Project en Margreet Jildau Lont met 'visual storytelling' over het verleden van haar familie in Suriname. 

José Krijnen


José Krijnen
Romy Muijrers

Romy Muijrers
Dawn-Marie Mak


Els den Baars
Margreet Jildau Lont

Geen opmerkingen: